Isnin, 19 Julai 2010

teringat masa di matrix~~pdt

kolej matrikulasi labuan.. aku rindu lah tempat ni.. aku rindu suasana nya. aku rindu kawan-kawan di d matrix. kawan-kawan tutorial... kawan-kawan satu batch pdt 08/09... dunia baru yang amat berbeza bagi aku matrix ni....

dari tingkatan 5 lagi aku bercita-cita mau masuk matrikulasi, bila ja keputusan spm keluar harapan aku untuk masuk matrik hampir punah sebab matematik tambahan aku terok... tak payah la aku sebut kan result ku tu.... tp memang bida lah... hahaha..

jadi dengan itu aku pun masuk la form 6 dalam masa yang sama aku p temuduga IPG. selepas 2 minggu di tingkatan 6 harapan aku untuk masuk matrikulasi tercapai~~ aku dapat tawaran program dua tahun matrikulasi ( khas untuk bumiputera yang keputusan spm x berapa bagus especially matematik tambahan)... tanpa berfikir panjang aku terus terima tawaran tu dan meninggalkan tingkatan 6 dengan gembira dan peniuh harapa untuk berjaya di matrix.. ( skema ayat aku.. hahahaha)

jadi aku pun mendaftar lah di KOLEJ MATRIKULASI LABUAN~~ hehehehe... disini lah bermula aku kenal ngan kawan-kawan se-batch ngan aku yang suma best2... yang paling best achik ngan kika la... best friend merangkap kawan lepak dalam tutorial, kuliah n cafe.... p mana-mana mesti duduk sama-sama.. dalam kuliah duduk sebaris d spot yang sama tiap kali kuliah
( baris ke-3 tengah sebaris ngan LCD... kalau tido confirm lecturer nampak...hahaha)
ni lah c achik...

sebenarnya di matrix ni yang paling aku rindu bukan kuliah pun... atau tutorial yang aku sentiasa tiru untuk kasi siap... hahaha.. tp aku rindu masa-masa aku dengan kawan-kawan terutama achik ngan kika ni... huhuhu... pastu kalau di asrama aku rindu masa 'pillow talk' bersama leslie.pillow talk ni sebenarnya sesi bercerita sebelum tidur...dan kadang-kadang berlarutan sampai jam 2 pagi dengan perut yang sakit sebab terlebih ketawa...
leslie...roomate ku skang.... (pillow talk masi jua dilakukan kadang-kadang.. hahaha)

rindu nya aku dengan masa-masa tu.. lagi satu aku rindu juga la kawan-kawan tutorial aku yang lain... yang suma nya sporting... hehehe...

rindu jua dengan naufal yang selalu lepak di bilik masa study week.. sama-sama plan untuk stay up tapi akan kecundang jam 12 malam... hahahah.. dua2 kaki tido... macam mana la aku blaja masa tu pun aku tak tau.... tp walaupun macam tu... aku lepas juga la exam masa tu... berjaya juga sambung program satu tahun... hehehe...

wahhh tu lah secebis kenangan aku di KML masa PDT... xkan ku lupa sampai bila-bila... thx kawan-kawan yang mewarnai PDT ku.... hehehe....

Tiada ulasan: