Jumaat, 6 Ogos 2010

Panggilan Pulau~~


setelah 45 minit naik mini bas+2 jam setengah naik bas ekspres + 20 minit naik bot laju= akhirnya aku tiba di labuan. hehehehe W.P Labuan sebuah pulau seluas 75 km persegi terletak 8 km daripada persisiran pantai sabah (labuan ialah sebuah pulau yer..)... inilah pulau kesayangan merangkap kampung halaman aku. setelah lama di perantauan.. ( sebulan lebih di tuaran jak pon.. hahaha) aku menjejakkan kaki di pulau terchenta ini tepat jam 5 petang.. hehehe

kedudukan labuan dalam peta Borneo
ini lah labuan terchenta ku

tadi aku balik dengan pijul... sebelum naik bas dari KK singgah CP jap p makan nasi ayam... lepas tu barulah pegi terminal bas..

kebas bontot duduk 2 jam dalam bas....hahaha... sampai menumbok.. tengok keadaan ok ja.. tak berangin pun, so kami pun decide naik bot laju. cepat sampai... heheh 20 minit jak... kalau naik feri mesti malam baru sampai labuna... coz naik feri 2 jam baru sampai. dalam bot pula sakit gak bontot coz asyik terhentak-hentak jak.. hehehe.. tapi ku tahan jua asalkan sampai... hehhe

aku ingatkan balik ni boleh la berehat-rehat... sekalinya kena masak.. huhuhu.. esok nak kenduri.. so malam ni mesti agak sibuk untuk prepare segala-gala... tapi takpa la.. best jugak masak-masak ni... hurrmmm.. xpalah.... dapat juga melepas rindu dengan rumah kan....

ok lah sampai sini jak entry ni... malas mau tulis panjang-panjang... nak p wat keja..

P/S: terima kasih ngn edna ... my beloved K.U.. coz tolong bagitau tutor tadi yang aku balik... terima kasih gak ngan pijul... hehehe... balik sama-sama dengan aku...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kenduri ap jul...????

zulkifly berkata...

kenduri arwah