Isnin, 20 September 2010

tudung vs formaliti


cerita pasal orang pakai tudung pula kali ni. pertama sekali mestila perempuankan... hehehe. cerita ni jadi masa aku lepak di salun mama aku... kebetulan plak aku duduk dekat kaunter.. ok ceritanya macam ni...

ada sorang customer ni datang terus approach. perempuan la... pakai baju kebaya dengan tudung.. ayu la juga... ok aku panggil cik kebaya la. tak tau pula nama dia kan.

cik kebaya: Ida ada? (Ida tu pekerja mama aku..)

aku: owh dia masih cuti raya...

cik kebaya: oo ok.. mama ko ada?? saya mau facial ni.

aku: owh ada juga kosong skang.. mama saya keluar. tapi ada juga orang boleh buat ni.. mama saya jap lagi datang.

cik kebaya: owh takpa.. tunggu la dia... saya buat pakej ni...

mama aku pun datang.....

mama: eh cikgu rupanya.. x tak boleh buat skang ni... cikgu free petang ni jam 2.30pm.ok?

cik kebaya: ya.. heheh kebetulan free ni.. bah ok2... jam 2.30 saya datang balik.

aku (dalam hati): oooo cikgu rupanya cik kebaya ni... ( sambil wat muka blur...)

cik kebaya tu pun keluar la.... dan aku pun keluar juga pergi jalan dengan kawan aku...


jam 2.30pm...

aku pun ada dah ada kat salon balik...

tiba-tiba datang lah satu perempuan ni... pakai skirt kembang-kembang paras lutut ngan t-shirt... rambut pulak lepas (tapi tak rebonding k... tak cantik larr rambut tu.. hahaha)

mama aku pun terus la tegur..

mama: eh cikgu... ingatkan tak datang td...

cik skirt kembang: owh.. tadi leka becerita.. tak sedar masa.. hehee

aku: larrr cik kebaya td rupanya.. ( lepas perati betul-betul memang dia plak...)

rupanya-rupanya dia pakai tudung tu setakat nak cukupkan syarat jer... aduii hipokritnya... dah la cikgu pulak tu.... patut larr orang tak respek cikgu zaman skang.... @_@ risau aku dengan bakal profesion aku ni...

ishk...ishk... jangan lah bah macam tu... anggap tudung tu macam uniform pula, pakai pun setakat memenuhi etika berpakaian.... bagus lagi jangan pakai terus... ni ingat pakai tudung tu macam karen plak... boleh senang-senang on off.




8 ulasan:

Faizan Villainheart berkata...

ko tak perlu risau sbb ko kan tak payah pakai tudung..wahaha...

Zulkifly Omar berkata...

memang la aku x pakai.... adoii... tp kena la jaga kan...

Tanpa Nama berkata...

uiii ade ke patut cam tu.... tp klu d perhatikan dkt ip pn ramai gak yg macam tu...huhuhu

Zulkifly Omar berkata...

yerla ramai... huhu tp lagi striking kalau jumpa dalam realiti ni... hahaha

Se'Toulouse' Hati berkata...

ih palui jua!!!

Zulkifly Omar berkata...

hohoho biasa lah tu san...

along berkata...

ish2..bsr tgjwb nih..huhu

kira kekuri berkata...

kalau dekat uitm pun, ada jg ) tp x semua la kn ) pi kelas jak pakai tudung,sekali turun kk~fulamakkkk
free hair beb~nyata sangat p kelas ja pakai tdung..fuhh simpang aku begitu