Jumaat, 12 November 2010

comel+bulat+kiut+gebu+kenyal=Gemuk

entry kali ni sangat dekat ngan aku... kepada yang bersaiz XL dan ke atas mesti biasa dengar "awak kiut larr", "bulatnya ko","ko ni comel"... dan sebagainya. ok ini la ayat-ayat biasa yang akan dilontarkan kepada siapa-siapa yang BMI nya 28.00 dan ke atas. huhu

sebenarnya kadang-kadang rasa lega juga orang kata "eh, awak tak gemuk... besar sikit ja"...
huh!! walhal itu cuma tipu semata-mata. suma frasa-frasa ni comel,kiut,bulat,kenyal, 'besar'sikit' sumanya sebenarnya mau bagitau kita yang "AWAK GEMOK LA"... nah kan tragiskan kalau orang cakap depan-depan kita yang kita ni GEMOK. kadang rasa rendah diri sangat. yalah macam kita ni tak sempurna pula. walaupun aku ni sejak darjah satu lagi dah biasadah kena cakap macam-macam.. kita imun la juga. tapi kadang-kadang terasa juga. belum lagi kalau kena banding dengan orang lain.. pantang betul aku (ok itu cerita lain).

hurmmm walaupun sekarang dah besar panjang ni orang dah tak cakap depan-depan kecuali masa aku pergi temuduga SPA tahun lepas, masa mendafatar masuk di ipg ni. dan beberapa kali masa pergi HEP (asyik-asyik tanya bila nak kurus.. eeeiiii geram tol) . owwhh tak lupa juga tutor kelas aku.. asyik juga nak suruh kurus. dahla asyik tersilap nama aku. mentang-mentangla ada tiga orang yang gemuk dalam kelas aku.

pernah jugak aku nak diet suma kan tapi.. apakan daya... hati tak cukup kuat dan makanan terlalu sedap untuk tidak dipedulikan..hukhukhuk. apa pun aku positif ja terima diri ni kan. yalah kalau dah sepanjang membesar ni kena cakap pasal saiz badan ja.. gajah pun pandai bosan... ni kan aku manusia biasa.. huhu sebenarnya apa tujuan entry ni pun aku tak tau.. hehe.. tapi takpalah... just nak bagitau ja maksud tersirat bila anda bersaiz XL dan ke atas... percayalah ada makna disebalik perkataan "comel". sampai disni... hehe

8 ulasan:

Siti Syakirah Saidi berkata...

sama la bah nasib kita itu..huhu

Zulkifly Omar berkata...

huhu sabar jak la kan..

rockinsudu berkata...

haha. biakan je.
asal hidup happy ok la kan?

Zulkifly Omar berkata...

semestinya happy... hehe

Zulkifly Omar berkata...

kepada semua.. entry ni nda berniat menyindir... serius dan dengan tulus ikhlas... cuma perkongsian ni... heee~~
sowieee... skang pun kalau kawan-kawan cakap aku kiut.. aku tak kisah.. well thx sebab puji saya.. hahaha

akuBlog berkata...

Waaaa.. Aku pon gemok gakkk.. Sedih aku.. Auwwww.. Terasa mak..

x kesah laa janji ROCKK BEBEHHH..!!

Zulkifly Omar berkata...

haha sabor je la

dary's blog berkata...

salam kenal ya pakcik , aku dari malang hehee

Social Bookmark Dofollow Indonesia