Ahad, 28 November 2010

Merungkai Karya~~Novel: Percy Jackson and The Titan's Curse

cover depan (ambik kat google ku malas nak upload..hehe)

ok dalam bersusah payah dengan broadband ku akhirnya dapat jua ku masuk blogger ni... hurmmm ok kali ni aku wat review pasal Percy Jackson and The Titan's Curse. novel ketiga dalam siri Percy Jackson.

ok cerita nya masih lagi pasal si percy tu... kali ni dorang cari dewi artemis yang hilang... pastu untuk hentikan rancangan Luke untuk membunuh satu mahluk yang boleh membangkitkan Cronos.  dalam novel ni dorang jumpa dengan adik beradik Bianca dan Nico... dorang pun Hero juga... anak dewa dengan manusia.. sama macam Percy... lebih lagi pegi la cari novel ni k.. takpun kalau malas pegi bukak wikipedia. hehe..

secara keseluruhannya aku puas hati lah dengan cerita ni... masih lagi sama macam novel sebelum ni... masih ngan tema dewa-dewi greek dengan pelbagai karenah dewa-dewa ni..
kemudian pelbagai magik dan kuasa... dan mahluk.. dan sumpahan... ceritanya adalah cerita yang mendebarkan.. cuma mungkin aku rasa cerita ni memang sesuai untuk kanak-kanak dengan awal remaja la... hurmmm tak macam harry potter aku rasa lebih universal ceritanya berbanding percy ni.. tapi ini komen aku untuk novel ketiga ni ja.. bukan keseluruha siri la... sebelum ni aku rasa lagi best... novel kedua dia.. klik sini...

apa-apa pun bagi aku masih berbaloi la aku beli buku ni... coz buku ni kira sesuai dengan jiwa aku... hehehe baca k.. jangan takpa... cepat pergi kedai buku terdekat.. hahaha promosi pula..

Tiada ulasan: