Isnin, 27 Disember 2010

Kenapa aku buat blog?

hurmm aku pernah terfikir soalan yang sama? blog aku ni dah setahun lebih. sebelum ni aku pernah ada blog.. lebih kurang ada 3 entry jer... pastu aku delete. aku tak tau pun apa dah tajuk blog aku tu. lepas tu baru aku buat blog Dariku Zulkifly ni . kenapa aku buat???sebelum ni aku ada wat entry ringkas bila kawan aku tanya:

kawan: napa ko buat blog?
aku:   berkongsi dan meneroka dunia... (skimanya... )

hehe.. dia tanya sebab tension tengok aku asyik layan blog aku ja dengan blokwalking. sebenarnya masa aku mula-mula buat blog ni aku takda niat pun mahu jadi blogger tegar. niat cuma mau tulis apa-apa yang jadi, ala-ala macam diari. tu pun aku update dekat sebulan sekali. hahaha

tapi ntah macam mana, aku sendiri pun tak tau.. aku tiba-tiba aktif.. mula-mula niat nak duit ja.. tu yang pasang nuffnang tu. tapi last-last.. bagi aku kepuasan menulis tu yang penting. seronok pula rasanya bila kita dapat menulis apa yang kita rasa. bagi aku blog ni medium terbaik untuk berkongsi pendapat.

Selain tu, aku rasa blog ni mengajar aku cara untuk jadi lebih peka dan dapat belajar etika menulis. yalah kalau blog kita dah ramai orang baca, kita kena lah hati-hati dengan apa yang kita tulis. nanti ada pulak pihak-pihak yang terguris. huhu

p/s: aku set up akaun blog ni dan wat 1st entry kat kat dalam kelas... hehe..

2 ulasan:

BUDAK LAMPOH berkata...

nice story . . .
NICE HEADER! ! ! !
PEACE!

faizalnizam berkata...

selagi niat kita elok, takde masalah :)
teruskan berblog.

bro.. jemput join segmen pertama aku sempena penghujung di entri ni

http://fyzals-territory.blogspot.com/2010/12/yang-termanis-dan-terpahit.html