Selasa, 28 Disember 2010

Tentang Berkasih: ini akhirnya....Episod5


episod tentang berkasih kali ni.. "ini akhirnya...". macam sedih jak kan bunyi tajuk ni. huhuhu... ok kali ni nak cerita pasal putus cinta. apa tindakan korang bila putus cinta ni?? apa yang korang rasa?? mesti ada yang frust menonggengkan. huhu mesti ada yang meraung tiga hari tiga malam. ada pulak yang baling hanphone, buang barang, patahkan sim kad. haish... macam-macam larr orang yang putus cinta ni buat.


ada pulak yang berjanji dengan diri sendiri lepas tu takkan bercinta lagi. sekali sebulan lepas tu aku tengok dah bekepit ngan lelaki lain. heheh macam-macam kan cara orang deal dengan putus cinta ni. bagi aku terpulang masing-masing larr.. aku takmau sentuh kenapa orang hubungan tu gagal, cuma nak kongi sket macam mana kita  mau berhadapan dengan kenyataan yang kita telah bercinta. ok ni tips-tipsnya.. hehe


  • putus cinta bukan pengakhiran segalanya, ia adalah satu permulaan yang baru.
  • sentiasalah positif dan yakin yang bekas kekasih korang tu bukan untuk korang.
  • cuba bagi mas untuk anda berfikir dan jangan terburu-buru (ada orang baru sejam break dah ada kapel baru.. macam desperate sangat. huhuhu)
  • jangan cuba buat benda-benda gila..( bunuh diri ka... sengaja gagal dalam exam ka.. pergi pukul orang ka... JANGAN!!)
  • akhir sekali, bila emosi dah stabil.. benarkan diri anda untuk buka pintu hati untuk terima orang lain...


hehe itu lah serba sedikit yang aku rasa wajar untuk dilakukan kalau putus cinta... yang penting sentiasalah positifkan diri anda. ingat.. BUNGA BUKAN SEKUNTUM, KUMBANG BUKAN SEEKOR.... ngeee sekian. salam hormat.

p/s: baca episod lain disini

2 ulasan:

Cik Kira berkata...

klo lelaki plak putus cinta amcm la 2?
adakah mereka jg akan mnangis sprt pmpuan?hahaha..
ada jg pmpuan yg 'kebal' x nangis :)

Zulkifly Omar berkata...

wooo ko jgn tak tau.. ada bah.. wahaha