Jumaat, 7 Januari 2011

isu harimau yang patriotik tak bertempat....

aku tau.. aku dah terlambat untuk cerita pasal benda ni.... huhu aku pun mula-mula malas mau peduli benda ni. isu harimau malaya atau harimau malaysia. aku cuma dengar-dengar ja mula-mula. lepas tu aku cakap alah benda remeh malas larr mau ambil pedulikan. orang bodoh ja kali yang kisah pasal benda ni. nama harimau tu tak cukup 1Malaysia kononnya...

tapi tiba-tiba aku ada nampak rakan fb yang wat post dan mempersoal benda yang sama... haish.. sedih aku... hohoho.. cetek nya pemikiran... isu macam tu pun mau dipersoalkan.
padahal isu ni timbul sebab politik ja... tau lar org politik ni benda kecik boleh jadi besar.. huhu... dia tak pikir pun apa akibat dia buat macam tu. herrmmm tau lah sesetengah orang percaya ja apa yang ahli politik cakap. lepas tu berkobar-kobar lah orang yg terlalu percaya ni bersuara... kononnya mau membela anak bangsa... membela hak negeri konon. walhal benda yang dipersoal tu benda kecil ja. kalau mau persoal... persoal kenapa ada sekolah yang masih teda karen, kenapa ada sekolah yang masih takda air paip, napa ada guru yang terperosok sebab lantai kelas reput. benda-benda macma tu yang sepatutnya kita persoalkan sebagai generasi baru. 

hal pak belang pula yang orang mau sibuk-sibuk kan. kalau mau bincang macam mana mau elak harimau pupus takpa juga... ni bincang pasal nama dia yang konon nya tak 1malaysia... hish... sedey pak belang tu kalau dia tau... oklah ni pesan aku:
Harimau Malaya diberi nama Harimau Malaya ( Panthera tigris malayensis) sejak sebelum tanah melayu merdeka lagi... sebab Harimau Malaya ada subspecies unik bagi harimau yang hanya boleh ditemui di semenanjung malaysia. tu nama khas... dan harimau ni dijadikan maskot dan GELARAN bagi pasukan bola kebangsaan. harimau ni juga jadi sebahagian daripada jata negara. jd xda sebab pun kena tukar p harimau malaysia... owh MU guna gelaran red devil.. tak bermakna pemain dia macam syaitan kan... cuma gelaran kan... bila sebut harimau malaya orang tau tu pasukan malaysia.. 

Sekian, Salam Hormat.

7 ulasan:

iwan_dextrous berkata...

x phm ak dorg nie

Dextrous cyber life

FarhaNezam berkata...

laa pasal nama pun dorang nak kecoh.. setuju betul kalau bagi keutamaan bepikir tu untuk tingkatkan fasiliti sekolah.

Cik Kira berkata...

aq pun bru tahu jg crta ni dri kwan aku,tergelak2 aku dgr crta ni.ahha

Aizuddin Hanis berkata...

aku setuju dgn ko...100% setuju...

Catherine- berkata...

ntahh...kucing pun kecik ati nnt...bukankah kucing juga spesis harimau? kesian kucing... kekeke

... berkata...

as salam...
saya sokong kenyataan kamu ni.
hal2 seperti ini pun ingin dijadikan isu..padahal isu agama itu yang perlu diberi keutamaan dulu..adoi..

Shaofie berkata...

jemput join segmen. mudah je.

http://shaofie.blogspot.com/2011/01/segmen-blog-aku-bukan-privasi-lagi-jom.html