Ahad, 16 Januari 2011

terlalu kenegerian: aku tinggalkan group itu~

hurmm pasal group di facebook... persatuan pelajar..bla..bla...  mula-mula orang add aku masuk group tu.. aku join lah saja... kononnya grup ni mau kumpulkan pelajar-pelajar area bla..bla..  supaya dapat sama-sama bincang masalah area ni kan....

banyak lah isu di timbulkan.. sampai aku rasa isu tu terlalu kenegerian. isu tu memang bagus mau dibincangkan.. salah satunya perkara 20 sabah. tapi oleh sebab admin group tu asyik mau salah kan orang sememanjung. kenapa sikit-sikit kalau pasal hak negeri dan hak rakyat kena salah kan orang lain???? cuba fikir apa kelemahan kita dulu sebelum set minda tu pergi benda negatif. cuma tengok apa yang kurang dengan kita di sabah ni sebelum cuba terus menyalahkan dan menuduh yang orang lain mau ambil hak kita..

aku tak nafikan penyelewengan ada berlaku.. tapi semua penyelewengan tu sapa yang wat?? suma orang luar yang wat kah?? atau pemimpin bangsa kita sendiri...?? cuba fikir bagus-bagus... jangan la sebab kita ni belajar di IPT...  kita konon tau semua benda dan hukum orang tak tentu pasal.

kepada siapa-siapa mau wat komuniti untuk membincang kan sesuatu.. terutama dalam facebook... cuba lah berfikiran terbuka.. tak semua orang akan bersetuju dengan kita.. terima kritikan dengan hati terbuka. aku tinggalkan group bukan sebab aku tak terima pandangan orang... cuma sebab pandangan aku telah kena delete dengan bangganya oleh admin.. dalam setiap komen aku langsung takda makian.. cuma sekadar pandangan dan fakta.. tapi tiba-tiba suma tu hilang.. haish.. kalau mau delete sekali pun maklumkan la dengan aku.

macam susah mau inbox di msg tu.. lagipun aku tengok.. muka-muka yang rajin berbincang pun orang yang sama juga... hurmm ok lah sampai di sini. titik. salam hormat.

p/s: maaf jika entry ni kelihatan emosi. lama dah entry ni terperam dalam draf. baru skang aku publish... huhu

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa nama group tu ya? sy mau g jenguk :)

Pinung is VizarD berkata...

sabar la zoul..
orang bijak pandai penah pesan..
jangan berdebat dengan orang bodoh, sbb dorang takkan faham punya apa yang dikatakan..

Zulkifly Omar berkata...

marionette: xpa la... heheh biarlah rahsia
vizard: hurmm tu larr sabar la juga ne.. huhu