Selasa, 8 Februari 2011

Aku dan DSLR

sekadar gambar hiasan...






Camera DSLR... huhu.. camera yang harga beribu-ribu ni menjadi trends sekarang di kampus aku ni. oleh sebab elaun dah keluar.. jadi ramai la insan-insan yang semangat membeli benda ni. Ramai yang minat fotografi di sini. tapi tak tau la.. sama ada semua yang beli tu minat atau pun cuma mau ikut trend... tu aku tak tau la mau cakap. tapi aku rasa ramai yang macam saja-saja ja mau beli. orang ada dia pun mau ada juga. bukannya minat mau ambik gambar sangat pun sebenar. .. huhu
yalah ingat lagi zaman kanak-kanak dulu.. orang ada yoyo kita pun mau juga. orang ada kereta dash.. kita mau juga...  orang ada kasut berlampu kita mau juga.. ingat zaman-zaman dah besar panjang ni dah takda benda-benda macam ni.. tapi aku tengok masih juga..  skang lagi advance.. orang ada DSLR.. kita mau juga.. orang ada HP pintar kita mau juga. orang ada laptop baru kita mau juga... hurmm sama ja situasinya rupanya... jadi aku harap kawan-kawan yang beli DSLR ni jangan la semata-mata beli sebab ikut orang... 

bagi aku pula.. sebenar aku takda apa-apa perasaan pun dengan DSLR ni...  bila kawan-kawan cerita pasal DSLR.. pasal gambar... model segala.. haish.. satu pun aku tak paham.. haha... apa taknya.. kalau tak minat ni memang la kita tak mendalami kan benda tu. huhu.. memang aku tak minat la ambil-ambil gambar ni. ..  memang lah orang bawa lah sebesar tong tu camera, atau secanggih-canggihnya... buat penat orang tu ja kalau niat mau tayang dengan aku... haha... aku tak rasa apa-apa pun. kalau hanphone baru ka.. mungkin aku bagi la jugak respon excited mau tengok.. kalau camera ni.. paling-paling la aku tanya harga ja.. haha...

3 ulasan:

dyg berkata...

ehem2..tp klu aku bli DSLR bkn saja2..mmg keminatan..hehe..
tp d kampus ni aku bleh nmpk yg bli DSLR saja2..tgk d fb or blognyaa nda byk gmbr dr DSLR pn....

Zulkifly Omar berkata...

betul tu dayang... boleh tau bah orang yang minat atau pun nda... hehe.. kalau macam ko aku galakkan larr untuk beli.. hehe pakai cybershot pun cantik suda... apa lagi kalau ada DSLR

サッチだよ~ berkata...

Hmph.
Byk org bli bkn tau guna...
Nk ikut trend je lbh
Membazir kot, bli digicam sudah... XD

Cba tny, tau x apa tu aperture? Shutter speed? ISO?
White balance blh bt apa?

Aku pn xtau gna gak, tp kena bli sbb course requirement... T_T