Selasa, 22 Mac 2011

Blog Berentri Picisan

Mode: mengkritik

kosa kata pilihan:
Picisan-rendah harga, tiada mutu (Kamus Dewan Edisi Keempat.)

skop: blog peribadi,blog emosi...

isu:
blog emosi dan kisah peribadi adalah blog picisan semata-mata. langsung tiada input dan tidak mampu mencapahkan minda pembaca. ( suka perkataan "mencapah" tu.. hehe)


kata aku:
terpulang lah dari pembaca.. tapi sebaiknya jangan la nak label blog orang macam tu.. hak peribadi dia lah nak menulis.. selagi entri dia tidak menyentuh apa-apa perkara yang membolehkan dia didakwa dibawah ISA atau akta hasutan biarkan la dia menulis dengan aman nya. huhu... bukan nya dia paksa kita baca pun.. kalau kita terbuka pun cepat-cepat la klik butang merah X kat sudut kanan atas tetingkap browser aku.. (tetingkap?? wow bm nya aku guna....)

blog wujud sebab ada nya kebebasan menulis, jadi jangan la kita pengguna blog ni tiba-tiba mau menghadkan pula dan tiba-tiba mau bagi piawai pula untuk menulis,  semua kita mau menulis.. walaupun tak semua mempunyai kemahiran dan juga idea... jadi blog la saluran terbaikkan.. kalau orang tu menulis dengan kualiti baik dia tulis untuk majalah ka... paper ka.. dapat jua duit byk.. hehe...

p/s: aku pun tulis jua entri-entri emosi ni.. huhuhu

4 ulasan:

kira kekuri berkata...

hmn..mcm blog aku taw..'picisan' huhuu
tapi trpulang la kan nak tulis apa dalam blog tuh.. aku mostly mank cerita sal hdup aku.hahah..

Zulkifly Omar berkata...

sama ja kita tu kira.. selalu g ada entri emo kalau aku ni..

PK berkata...

"biarkan la dia menulis dengan aman nya. huhu... bukan nya dia paksa kita baca pun.. "

kahkahkah. betol. Suka hati penulis tu lah dia mahu tulis macam mana. dan orang yang melabel itu pun suka hati dia lah mahu melabel.

ini blog bukan bawa pergi syurga pun. kahkahkah. tapi gua mahu tambah, yang melabel dan kondem-kondem cara tulisan blog orang lain, dia bangang. kahkahkah.

Cinoi berkata...

BEtul. Setuju sangat.

Sebab kadang2 apa yang kita tulis pun, tidak semua orang suka.

So sama la kita, kalau kita tidak suka apa yang orang tulis tu, biarlah dia emo ka apa, kita hindarkan saja, tutup terus ka, janganlah perkara begitu kita mau jadikan isu pula, sudah dia tulis begitu kann. Kita tidak suka kita jangan layan.

Setuju dengan entry kamu ni!!!