Sabtu, 16 April 2011

catatan beberapa lama ini..

sangat lama sudah ku tidak mengepost entri baru di blog ni.. ntah kenapa.. bukan juga takda idea.. cuma takda semangat... banyak bahan untuk dipost.. tapi berat rasa menekan papan kekunci laptop ku. tambah-tambah lagi akhir-akhir ni sibuk gila.. ni gelombang pertama sibuk boleh dikira kurang sudah.. tapi ada lagi menanti perhatian lepas ni... ok sini beberapa catatan apa yang berlaku baru-baru ni...

Pidato Integriti IPG Piala Timbalan Perdana Menteri
 pidato ni buat kat Institut Integriti Malaysia. aku wakil kent bersama dengan afiq. matlamat pun bukan lah mau jadi johan, cuma mau timba pengalaman. lagipun pengalaman ngeri pidato umno hari ni masih menghantui aku. ter'blank' di depan membuatkan aku sket fobia untuk berpidato. jadi harapan aku memang tak letak tinggi pun untuk pidato integriti ni. sekadar mencari pengalaman dan mencari kawan. aku tahu pensyarah pun tak letak harapan tinggi. pergi berdua dengan afiq buat aku yakin sikit.

tambah tekanan juga sebab aku tak mau jadi macam yang kes aku tak hafal teks dan blur kat depan.  dah la bawa nama IP.. risau aku. dan sedikit dibayangi dengan senior yang boleh dikatakan antara legenda pemidato.. haish.. jadi tentulah kami yang junior ni dilihat sebagai pelapis. malu gila la kalau sampai teks pun tak hafalkan.. tapi syukur.. aku dapat juga hafal teks tu semua.. lancar juga aku wat didepan. part pidato spontan pun aku boleh juga bercakap.. walaupun agak melalut di depan. tapi aku bantai saja.. peduli apa.
 
tahniah aku ucapkan kepada Paizal Sanek berjaya jadi johan!!!

Malam Apresiasi Puisi Kent-UMS
owh ni pula baru ja selesai semalam. lepas habis pidato, ni pula kena dpikirkan. aku join bersajak dengan kawan kelas aku. sajak berkumpulan. nama kumpulan?? LANTERA.. cehh.. hehe ala-ala sastera nama nya.. keke.. kami bawa sajak Perjanjian Keimanan. syukurlah.. kami berjaya buat yang terbaik... ramai juga yang cakap persembahan kami wat meremang bulu roma.. ( kembang jap.. ok sudah).. ramai lagi peserta lain yang hebat-hebat. classmate aku pun ramai juga join.hehe Tahniah semua.

 hehe itu lah dua aktiviti besar aku ikut... walaupun sibuk tapi enjoy.. bayangkan.. balik ja dari KL rabu tu.. petang-petang terus lari gi kelas... terpaksa update fail peribadi. pastu terpaksala pikir pasal asaimen lagi, raptai dan latihan sajak lagi. pastu jumaat pula ada visiting lecturer dari UMS.. doktor Paul. bagi kuliah sosiologi.. padahal masa yang sama ada raptai.. terpaksalah.. berlari-lari kejap dari dua venue.. huhu tapi takpa.. demi pengalaman dan ilmu hehe..\

oklah ni jak catatan kali ni.. hehe.. bai~

p/s: sibuk tu kadang-kadang best juga... next week debat piala pengarah pula menanti..

2 ulasan:

다(da)양(yang) berkata...

aku pun turut busy walaupun nda busy. hahahaha

Unknown berkata...

padat plak schedule ko ni,full of aktiviti..Nweiz Have Fun ..:)